Jak promować sklep internetowy z odzieżą roboczą?
Konkurencja na rynku e-commerce jest dziś tak duża, że bez odpowiedniego marketingu trudno liczyć na sukces. Taka sytuacja ma miejsce właściwie we wszystkich branżach. Podobnego wsparcia potrzebują internetowe sklepy z odzieżą roboczą. Na jakie narzędzia marketingowe postawić w przypadku takiej działalności e-commerce?
Spis treści:
Pozycjonowanie sklepu, czyli ubrania robocze i SEO
Źródłem sporej części ruchu w sklepach internetowych są wyszukiwarki. Najważniejsza jest oczywiście pozycja w Google, który jest na tym rynku hegemonem. Również sklepy z odzieżą roboczą nie są pod tym względem wyjątkiem i powinny zadbać o SEO.
W tym przypadku najważniejsze będzie budowanie pozycji w oparciu o konkretne frazy kluczowe. Będą związane z odzieżą roboczą oraz grupami artykułów dostępnych w sklepie. Pod kątem pozycjonowania strony ważne będą treści, które zamieszcza się na witrynie sklepu – na stronie głównej i podstronach, w opisach kategorii i produktów, jak na przykład na https://www.e-logos.pl/produkty/kurtki-z-nadrukiem/.
Liczy się także odpowiednie opisanie, rozmiar i rozdzielczość grafik, z którymi wiąże się z kolei szybkość ładowania strony. Do tego dochodzą nagłówki na stronie i wszelkie inne metadane – przede wszystkim tytuł i opis. W budowaniu pozycji pomogą także linki do strony z zewnętrznych źródeł, zwłaszcza portali związanych z odzieżą roboczą.
Warto jednak pamiętać, że pozycjonowanie sklepu to jedno. Natomiast warto zwrócić uwagę również na jego identyfikację wizualną, o czym dowiesz się więcej z artykułu http://www.vebsoft.pl/identyfikacja-wizualna-sklepu-internetowego-o-czym-trzeba-pamietac.
Prowadzenie bloga firmowego
Dla pozycjonowania sklepu z odzieżą roboczą ważny jest firmowy blog. To tam można zawrzeć sporo fraz kluczowych. Przy okazji jednak blog spełnia też inne funkcje marketingowe. Jeśli porusza ciekawe i nośne tematy, sam w sobie będzie źródłem informacji dla użytkowników oraz formą reklamy sklepu. Do tego dzięki niemu można pokazać swój profesjonalizm i wiedzę, budując wizerunek fachowca w branży odzieży roboczej.
Marketing w mediach społecznościowych
Sklep z odzieżą roboczą, który ma przynosić zyski, powinien być widoczny również w mediach społecznościowych. Najważniejszy będzie Facebook. Tam bowiem większość osób sprawdza wiarygodność sklepu. Profil firmy powinien być regularnie aktualizowany. Można wykorzystać go do reklamy, tworząc posty z linkami do konkretnych produktów lub kategorii, np. do https://www.e-logos.pl/produkty/polary-reklamowe/.
Drugim ważnym medium może stać się Instagram. Tam liczy się obraz, dlatego dobrze sprawdzą się wysokiej jakości zdjęcia produktów oferowanych w sklepie – oczywiście lepiej, by ubrania prezentował model lub modelka, a nie wisiały na wieszaku. Pojedyncza sesja zdjęciowa może dostarczyć treści na Instagram na wiele tygodni.
Udział w targach branżowych
Promowanie sklepu internetowego z ubraniami roboczymi skupia się w sieci, ale czasami warto wyjść do świata realnego. Świetnym pomysłem na taki ruch będzie udział w targach branżowych. Tematyka może być szeroka – od stricte ubrań roboczych, przez sprzęt BHP, po targi budowlane. Ciekawe stoisko przyciągnie uwagę i pomoże w budowaniu marki sklepu.
Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?
Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…