Home Biznes Jak sprawić, aby strona była lepiej widoczna w wyszukiwarce Google?
Biznes - 26 października 2020

Jak sprawić, aby strona była lepiej widoczna w wyszukiwarce Google?

Kolejność, w jakiej wyszukiwarka wyświetla strony internetowe nie jest przypadkowa. Za ich ułożenie odpowiada algorytm Google. Najwyżej ocenia on strony, które jego zdaniem najlepiej odpowiadają na wpisane przez internautów zapytania. A co zrobić, aby nasza strona spodobała się Google? Jak sprawić, aby była lepiej widoczna w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie stron to podstawa!

Pozycjonowanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na polepszenie widoczności strony w wyszukiwarce. A na czym ono polega i co składa się na te działania? Pozycjonowanie stron to wiele czynników na stronie i poza nią (link: pozycjonowanie.blog), m.in. optymalizacja treści, poprawa technicznych elementów strony czy link building. Działania on-site to na przykład przyjazny adres URL o odpowiedniej długości, dobrze, jeśli w adresach podstron pojawiają się też najważniejsze słowa kluczowe.

Kolejny istotny czynnik to linkowanie wewnętrzne, o którym powinieneś pomyśleć już na etapie tworzenia struktury serwisu. Oczywiście można to zrobić również później, ale będzie się to wiązało z dodatkową pracą i czasem. Odpowiednie linkowanie wewnętrzne pomoże ci nie tylko osiągnąć wysoki wynik w serpach, ale również będzie przydatne dla internautów, którzy wejdą na twoją stronę. Inne działania, które musisz wykonać w obrębie witryny, aby była ona jak najlepiej widoczna w Google to uzupełnienie bądź poprawa meta title i meta description, nakierowanie na słowa kluczowe i optymalizacja treści, o czym opowiemy poniżej.

Optymalizacja treści na stronie

Optymalizację treści należy zacząć od określenia odpowiednich słów kluczowych istotnych dla twojej branży. Na początek lepiej, jeśli będą one mniej ogólne, na przykład zamiast wybierać frazę meble ogrodowe, wybierz meble ogrodowe rattanowe, itp. W wyborze odpowiednich słów mogą pomóc ci takie narzędzia jak Google Search Console, Answer The Public, Keyword Tool, Senuto, Ahrefs, a nawet sama wyszukiwarka Google. Te słowa powinny pojawiać się na twojej stronie zarówno w opisach produktów, kategorii, jak i w treści blogów, artykułów i innych publikacji. Pisząc, pamiętaj również o tytułach i śródtytułach artykułów, stosuj h1, h2. Oprócz nasycenia treści frazami kluczowymi, powinieneś również zadbać o to, aby teksty, które publikujesz były oryginalne, urozmaicone (stosuj pogrubienia, kursywę, wypunktowanie) oraz obszerne – Google lubi długie, treściwe artykuły. Nie zapomnij również o zdjęciach w odpowiednim rozmiarze.

Pozycjonowanie stron – samodzielnie czy z pomocą agencji SEO?

Jak widzisz sprawienie, aby twoja strona była lepiej widoczna w Google nie jest wcale takie proste jak mogłoby się wydawać. W artykule opisaliśmy zaledwie kilka z wielu działań, jakie należy wykonać w ramach pozycjonowania strony. Dlatego, jeśli nie masz doświadczenia, nie znasz się na działaniach SEO/SEM, lepiej zleć to doświadczonej agencji. Tym bardziej, że Google może „ukarać” twoją stronę za stosowanie niedozwolonych praktyk.

Sprawdź również

5 sposobów na pozyskiwanie ruchu do sklepu internetowego

Prowadząc sprzedaż internetową, ruch na stronie jest koniecznością, bez względu na to, co …