Home Biznes Jak wygląda zawód konferansjera od kuchni? Sprawdzamy!
Biznes - 3 sierpnia 2022

Jak wygląda zawód konferansjera od kuchni? Sprawdzamy!

Profesjonalny konferansjer jest osobą, która sprawi, że biznesowy event stanie się wydarzeniem wspominanym i zachwalanym w branży. To on wie, jak zjednać sobie publiczność i odpowiednio przywitać gości. Jak wygląda praca konferansjera od kuchni? Dzisiaj postaramy się odpowiedzieć na to pytanie. 

Co robi konferansjer?

Najprościej mówiąc, jest to osoba, która prowadzi wydarzenie: zapowiada nowych gości, którzy pojawią się na scenie, przeprowadza z nimi wywiady, ale nie tylko, o czym zaraz powiemy. Konferansjerzy mogą mieć wiele specjalizacji, chociaż są i tacy, którzy prowadzą tylko wybrane rodzaje gal lub imprezy firmowe i nie przyjmą zleceń dotyczących imprez, przy których prowadzeniu mogliby się nie sprawdzić.

Na naszym rodzimym rynku można odnaleźć wielu specjalistów, którzy poprowadzą dla nas imprezę lub firmowy event. Dobrym przykładem konferansjera o wielu specjalizacjach, który nie ogranicza się jednie do jednego rodzaju wydarzeń, jest Maciej Kautz.

Swoją wszechstronność zawdzięcza doświadczeniu zawodowemu, które zdobywał w telewizji i radiu. Znajomość tych i innych branż sprawia, że dziś swobodnie prowadzi kongresy i konferencje, a także licytacje czy panele dyskusyjne. Na jego stronie internetowej znajdziemy jeszcze więcej informacji na temat kompetencji zawodowych, które zdobył.

Jak pracuje prowadzący imprezy?

Nie możemy oczekiwać, że konferansjer do wynajęcia zdradzi nam wszystkie szczegóły swojej pracy. Wiadomo, że każdy specjalista zostawia wiele sekretów tylko dla siebie, co nie znaczy, że nie możemy zobaczyć, jak wygląda praca takiej osoby. Zacznijmy od początku ‒ od scenariusza.

Każdy profesjonalista po ustaleniu wszystkich szczegółów wydarzenia zabiera się do pracy nad scenariuszem imprezy. Pierwszy etap to zebranie informacji o firmie i zaproszonych osobach, rozmowy z pracownikami i ustalenie kontekstu oraz tła wydarzenia.

Zdobytą wiedzę przelewa się na papier i tak powstaje szablon scenariusza, który oddawany jest do akceptacji klientowi. Warto pamiętać, że scenariusz to pewna ścieżka, z której czasem można, a nawet warto zejść, szczególnie gdy wystąpią niespodziewane zdarzenia.

Kolejny etap to próby. Choć nie każdy uważa, że są one niezbędne, to jednak powinniśmy zarezerwować na nie czas.

-Nawet najbardziej zabieganych klientów namawiam do tego, byśmy zorganizowali próbę. Najlepiej, by byli na niej wszyscy, których czeka występ. Krok po kroku przechodzę z nimi całą uroczystość. Patrzę na scenę z ich perspektywy, ale i doradzam, co jest ważne z perspektywy publiczności — mówi Maciej Kautz.

Wsparcie i dzielenie się wiedzą. Dobrze jest korzystać z rad konferansjerów, ponieważ mają oni ogromne doświadczenie i na niejednym wydarzeniu bywali również jako goście. Przykładowo konferansjer, który prowadzi koncerty, może podpowiedzieć nam, jak przygotować zaplecze lub scenę, jak ustawić światła itd. Korzystajmy z tej wiedzy, bo dzięki niej nasze wydarzenie będzie naprawdę profesjonalnie zorganizowane. Czasem otrzymamy tylko podpowiedź, a czasem sugestię większych zmian, która wpłynie na jakość eventu.

Konferansjer to nasz pracownik 

Po podpisaniu umowy konferansjer staje się częścią naszego zespołu. Dba o wizerunek marki i robi to naprawdę profesjonalnie. Wybierając osobę z dużym doświadczeniem, sprawdzonego specjalistę, który zna się na swojej pracy, możemy mieć pewność, że wydarzenie, które poprowadzi, będzie naprawdę udane. Właśnie dlatego powinniśmy traktować go, jak naszego pracownika, eksperta, który ma wiedzę większą niż my i z tej wiedzy korzystać.

Sprawdź również

Jakie możliwości otwiera przed Tobą zawód technika reklamy? Wszechstronna wiedza i doświadczenie

Interesują Cię social media i reklamy? Chcesz tworzyć kampanie i pokazywać swoje pomysły ś…