Home Social Media Jak zarabiać na Instagramie?
Social Media - 4 lipca 2021

Jak zarabiać na Instagramie?

Zarabianie na Instagramie

Co to jest Instagram?

Instagram to serwis społecznościowy, który według raportu ,,Digital 2021″ zajmuje piąte miejsce pod względem liczby użytkowników. W rankingu wyprzedzają go jedynie takie internetowe potęgi, jak Facebook, czy YouTube. Działająca od 2010 roku platforma, pozwala zarejestrowanym na publikowanie zdjęć i dzielenie się nimi ze swoimi obserwatorami. Możliwe jest również tworzenie znikających po upływie doby relacji, a także prowadzenie transmisji na żywo.

Czy na Instagramie można zarobić?

Czy na IG możliwe jest zarabianie? Tak, ale nie w sposób bezpośredni, bowiem bez względu na zasięg konta, nie otrzymamy pieniędzy od właścicieli serwisu. Instagram jest za to narzędziem, dzięki któremu można nawiązywać współpracę z różnymi markami lub promować własną działalność.

Kto może zarabiać na Instagramie?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Teoretycznie każdy, kto posiada pewne grono osób śledzących jego poczynania w sieci, może starać się o podjęcie współpracy z markami i zacząć zarabiać na Instagramie. Od popularności firmy zależy jednak jakiej liczby obserwujących będą oczekiwać od wspólnika. Marki zwracają również uwagę na zaangażowanie właściciela profilu, istotne jest, czy regularnie publikuje treści. Przeanalizowane zostaną także jakość zdjęć oraz relacje, które posiada użytkownik ze swoimi odbiorcami. Na promowanie produktów z najwyższej półki, mogą więc liczyć jedynie osoby, które naprawdę poważnie podchodzą do kreowania swojego konta. Nie oznacza to jednak, że Ci, którzy nie spełniają któregoś z powyższych kryteriów, nie mogą zarabiać pieniędzy za pośrednictwem Instagrama. Istnieje przecież opcja nawiązania współpracy z mniejszymi, lokalnymi firmami, na Instagramie.

Jak zostać influencerem?

Choć promowanie swojego profilu, z pewnością nie należy do najpopularniejszych czynności, kreatywność i cierpliwość, zostanie doceniona przez innych użytkowników serwisu. Ważne jest by wyróżniać się publikowanymi fotografiami, dbać o to by wyglądały estetycznie i przykuwały wzrok. Do szerszej grupy osób można dotrzeć, stosując związane z danym zdjęciem hasztagi oraz oznaczając lokalizację. Dla potencjalnych obserwujących kluczowe są także charyzma i autentyczność. Pokaźne grono obserwujących zgromadzą szybciej osoby, które za pośrednictwem Instagrama nie tylko pokazują swoje życie, ale i komunikują się ze swoimi odbiorcami, wchodzą z nimi w interakcję.

Sposoby zarabiania na Instagramie

Tak naprawdę istnieje wiele sposobów na zdobycie pieniędzy za pośrednictwem Instagrama. Najbardziej popularne są oczywiście wspominane wcześniej współprace z markami, ale użytkownicy decydują się także na promowanie własnych produktów, zaangażowanie się w programy partnerskie i sprzedaż zdjęć.

Współprace z markami

Markom zależy na zyskaniu rozgłosu i dotarciu do kolejnych klientów. Dlatego też chcąc wyjść na przeciw tym, którzy nie znają jeszcze ich produktów, kontaktują się z influencerami. Współpraca wygląda różnie, w zależności od ustalonych warunków. Czasami wystarczy samo promowanie towaru na relacji, innym razem wymagane jest opublikowanie postu sponsorowanego na swoim Insta. Należy pamiętać o tym, że marki będą starać się o dobór użytkowników, którzy prowadzą swój profil wokół tematyki zbliżonej do ich produktów.

Współpraca z agencją pośredniczącą

Agencja pośrednicząca pomoże użytkownikom nawiązać współpracę. Nie tylko próbuje znaleźć korzystne dla influencera oferty, ale i często prowadzi za niego rozmowy z firmami. Oczywiście świadczone przez agencje usługi są odpłatne, pobiera ona część pieniędzy oferowanych za współpracę.

Własna marka i sprzedaż produktów

Coraz więcej marek decyduje się nie tylko na prowadzenie strony na Facebooku, ale i profilu na Instagramie. Promowanie własnej działalności za pośrednictwem mediów społecznościowych, pozwala na rozpoczęcie sprzedaży na większą skalę. Z takiej możliwości chętnie korzystają osoby prowadzące lokalne marki odzieżowe, produkujące ręcznie biżuterię i kosmetyki, świece zapachowe, czy dekoracje.

Zobacz też: Jak zrobić czarny Instagram?

Sprzedaż konta na Instagramie z zyskiem

Stworzenie profilu o dużym zasięgu bywa trudne, dlatego wiele osób rozważa zakup konta ze zgromadzonymi już na nim obserwatorami. Warto jednak pamiętać, że większość w takim celu korzysta z usług różnych platform. Niewiele osób decyduje się na dokonanie takiej transakcji z prywatną osobą, ponieważ istnieje realne ryzyko oszustwa. Swoją uczciwość można potwierdzić, sporządzając właściwą umowę.

Jak zmienić konto na biznesowe?

By przełączyć konto Instagram z osobistego na biznesowe, należy wybrać menu, a następnie przejść do ustawień i zakładki ,,konto”. Następnie powinno się połączyć posiadaną stronę na Facebooku z profilem na Instagramie. Konieczne będzie także udzielenie informacji o branży firmy.

Zalety posiadania konta biznesowego

Opcja ta może okazać się niezwykle przydatna, ponieważ pozwala chociażby na uzyskanie dostępu do ciekawych statystyk. Dzięki przełączeniu konto na biznesowe, poznamy zasięg każdego opublikowanego zdjęcia. Zdobyte w ten sposób informacje pomogą rozwijać profil. Konto biznesowe jest także wygodne dla osób, które odwiedzają profil, bowiem mogą skontaktować się z firmą przez podany adres e-mail lub numer telefonu.

Barter czy gotówka, czyli rodzaj wynagrodzenia

Nie każda współpraca na Instagramie przyniesie zysk w postaci pieniędzy. Zamiast tego firmy (zwłaszcza te dopiero wchodzące na rynek) często oferują barter, czyli otrzymanie darmowego produktu w zamian za jego reklamę. Najczęściej dotyczy to różnego rodzaju kosmetyków. Użytkownik ma możliwość przetestowania towaru, który następnie musi zrecenzować za pośrednictwem Instagrama. Wielu Influencerów zwraca jednak uwagę, że wartość produktów często nie jest proporcjonalna do nakładu pracy. W związku z tym, spora część większych twórców przyjmuje wyłącznie współprace, za które otrzymają wynagrodzenie w gotówce.

Jak negocjować z firmami?

Początkujący influencerzy nie znają dobrze realiów zarabiania w internecie, więc mogą zawrzeć niekorzystne dla nich umowy. Warto dopytać o każdy szczegół i przemyśleć, czy jesteśmy w stanie wywiązać się z obowiązków. Stawka jaką możemy otrzymać zależy od wyżej wspomnianych czynników, dlatego przed rozpoczęciem rozmowy, należy przeanalizować swoje działania i podjąć próbę obiektywnej oceny swojego profilu.

Sprawdź również

Czy na Messengerze widać kto zrobił screena?

Zrzuty ekranu stały się nieodłączną częścią współczesnej komunikacji online. Wraz z rozwoj…