Home Biznes Jak zdobyć więcej klientów dla swojego biznesu na Instagramie?
Biznes - 23 lutego 2022

Jak zdobyć więcej klientów dla swojego biznesu na Instagramie?

Instagram jest jedną z najskuteczniejszych platform social media do pozyskiwania klientów. Kanał społecznościowy utrzymuje blisko miliard aktywnych użytkowników o nastawieniu zakupowym. Przy tak dużej grupie konsumentów, właściciele firm mają kilka możliwości zwiększenia swojego zasięgu. Jednak wiele firm nie potrafi rozpoznać najlepszych strategii angażowania większej liczby konsumentów.

Zamieść wezwanie do działania w podpisach

Po pierwsze, umieszczaj wezwania do działania (CTA) w swoich podpisach na Instagramie. Jest to świetna taktyka, aby zbudować większą bazę klientów. Jasne wezwanie do działania przyciąga nowych klientów i przekonuje ich do odwiedzenia Twojej strony. Jednym z najlepszych sposobów na napisanie przejrzystego CTA jest użycie języka dyrektywnego. Skuteczne marki stosują bezpośrednie wezwania do działania, takie jak „Odwiedź link w naszym bio” czy „Zadzwoń, aby umówić się na spotkanie”. Wykorzystaj te przykłady jako inspirację dla swoich własnych CTA. Po stworzeniu atrakcyjnego wezwania do działania, umieść je w osobnej linii w swoim tytule. W ten sposób oczy widzów będą przyciągane do niego. Postępuj zgodnie z tą wskazówką, aby uzyskać więcej klientów dla mojej firmy poprzez Instagram.

Stwórz swój własny, markowy hashtag

Wiele marek zwiększa również swoją bazę klientów poprzez tworzenie własnych, markowych hashtagów. Strategia ta przynosi korzyści zarówno firmom pracującym w domu, jak i dużym franczyzom. Tworząc swój własny hashtag, ustanawiasz sposób na odróżnienie się od innych firm online. Pamiętaj, aby wybrać słowo lub frazę, która może być kojarzona tylko z Twoją firmą. Użytkownicy będą zainteresowani unikalnością, a co za tym idzie, klikną w hashtag. Co więcej, markowe hashtagi dają istniejącym klientom kolejny sposób na zaprezentowanie Twojej marki. Mogą oni używać Twojego hashtagu w postach dotyczących Twoich produktów lub usług. Z kolei ich zwolennicy zobaczą Twój markowy hashtag. Wykorzystaj tę strategię, aby zwiększyć swój zasięg i przyciągnąć więcej klientów do swojej firmy.

Inwestuj swoje konto na Instagramie

Dodatkowo zainwestuj w posty sponsorowane na Instagramie lub płatne zdobywanie obserwujących, aby rozwinąć swoją bazę klientów. Podczas uruchamiania tej strategii reklamowej kosztuje kapitał, to jest warte dla kilku firm. Jednym z głównych powodów sukcesu jest możliwość targetowania odbiorców na Instagramie. Skorzystaj z tej funkcji, określając najlepszą grupę demograficzną, do której powinna dotrzeć Twoja marka — czy chcesz pozyskać więcej kobiet w wieku 20 i 35 lat? Czy mężczyźni w wieku „milenijnym” są Twoimi głównymi klientami? Kiedy już wybierzesz swojego idealnego klienta, skonfiguruj reklamy tak, aby docierały do użytkowników Instagrama z tej samej kategorii. Możesz łatwo zwiększyć swój zasięg dzięki wysokiej jakości postom sponsorowanym na Instagramie. Alternatywnie, jak już wspominaliśmy możesz spróbować zakupić obserwacje na Instagramie czy też lajki na Instagramie. Takie rozwiązanie daje Ci natychmiastowe rezultaty, choć owiane jest licznymi kontrowersjami.

Zamieść wartościowe informacje w swoim bio

Wykorzystaj również przestrzeń w swoim Instagramowym bio. Twoje bio jest jednym z pierwszych elementów, jakie widzą konsumenci, gdy odwiedzają Twój profil na Instagramie. Bez wysokiej jakości treści bio, użytkownicy opuszczą Twoją stronę nawet na nią nie spojrzawszy. Zamieść coś więcej niż tylko nazwę firmy, aby zachęcić użytkowników do pozostania na stronie. Dodaj również link do strony internetowej swojej firmy. W ten sposób konsumenci będą od razu wiedzieć, że mogą dowiedzieć się więcej o Twojej marce na Twojej stronie. Ponadto, przedstaw krótki opis tego, czym zajmuje się Twoja firma. Zamiast po prostu mówić, że jesteś małą firmą rozpoczynającą działalność, zagłęb się bardziej w temat. Uwzględnij rodzaje produktów lub usług, które oferujesz oraz branżę, do której należysz. Z solidnym Instagram bio, można uzyskać więcej klientów dla swojej firmy.

Częsta interakcja ze społecznością

Ponadto, często wchodź w interakcje z odbiorcami. Jest to klucz do budowania relacji z klientami na Instagramie. Konsumenci mają wysokie oczekiwania wobec firm w mediach społecznościowych. Oczekują, że będziesz szybko reagował na ich pytania i wątpliwości. Kiedy marki zbyt długo odpowiadają na zapytania konsumentów, użytkownicy zwracają się do innych marek. Aby mieć pewność, że tak się nie stanie, włącz powiadomienia mobilne Instagrama. W ten sposób unikniesz pominięcia komentarzy i bezpośrednich wiadomości. Zamiast tego, możesz zaangażować więcej użytkowników i przekonać ich do zakupu przedmiotów z Twojej firmy. Zamień więcej konsumentów w stałych klientów dzięki tej strategii Instagram.

Sprawdź również

Badanie rynku przed wypuszczeniem produktu do sklepów. Dlaczego warto?

Badania rynku jako sposób na zrozumienie otoczenia. Stosując badania rynku należy wiedzieć…