Home E-commerce Jaki certyfikat SSL dla sklepu internetowego?
E-commerce - 20 kwietnia 2021

Jaki certyfikat SSL dla sklepu internetowego?

Jeśli posiadasz sklep internetowy, na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak ciężko jest przebić się przez rosnącą w Internecie konkurencję. Twoja strona internetowa musi być odpowiednio zoptymalizowana, zarówno pod słowa kluczowe jak i pod wyszukiwarkę Google. Starasz się przekazać swoim klientom jak najlepsze treści, a także produkty. Skoro umożliwiłeś dokonywanie płatności w twoim sklepie, czy zapisywanie się do newsletterów, musisz także zadbać o to, by twoja strona była wiarygodna. Pomoże Ci w tym certyfikat SSL, jeśli go odpowiednio dobierzesz.

Czym jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL jak sama nazwa wskazuje, certyfikuje czyli potwierdza wiarygodność twojej witryny. Jest to sposób, na zaszyfrowanie komunikacji pomiędzy stroną, a użytkownikiem. Dlaczego jest to tak istotne? Otóż, pomijając newslettery, nawet podczas składania zamówienia w twoim sklepie internetowym, czy podczas dokonywania płatności, klienci muszą podać swoje dane osobowe. Są to zwykle dane wrażliwe, które- po dostaniu się w niepowołane ręce- mogą twoim klientom znacznie zaszkodzić. Certyfikat SSL jest więc swoistym potwierdzeniem tego, że wprowadzone dane są bezpieczne i nie zostaną one przechwycone. Dane są szyfrowane jeszcze w twoim komputerze, a następnie zostaną one przesłane na serwer, gdzie będą bezpiecznie odszyfrowane.

Jaki certyfikat SSL wybrać dla sklepu internetowego?

W pierwszej kolejności, musimy wybrać odpowiedniego dostawcę takiego certyfikatu. Od wielu lat, specjalistą w tej dziedzinie jest firma Cyber Folks, która dostarcza certyfikaty w rozsądnych cenach. Na ich stronie głównej, możemy znaleźć różne rodzaje certyfikatów, które różnią się między sobą. Okazuje się, że nie każdy z nich sprawdzi się w przypadku sklepu internetowego. Przy wyborze odpowiedniego certyfikatu SSL dla sklepu internetowego, należy wziąć pod uwagę walidację. Certyfikaty klasy DV chronią jedynie domenę. Oznacza to, że weryfikacji podlegają jedynie dane znajdujące się w pliku CRS. Jeśli zależy nam na zyskaniu zaufania klientów, nie będzie to najlepszy wybór. Warto zwrócić uwagę na certyfikaty klasy OV, które weryfikują dane podmiotu, a także wymagają przesłania dokumentów np. wpisu do KRS. Z kolei certyfikaty klasy EV, mają najbardziej złożony proces weryfikacji. Z tej klasy najchętniej korzystają banki i instytucje finansowe. Łatwo możemy więc wywnioskować, że dla sklepu internetowego, sprawdzą się certyfikaty o walidacji OV, które zweryfikują dane podmiotu, a tym samym klienci będą mieć pewność, że pod wskazanym adresem, faktycznie znajduje się dana firma. Warto także zwrócić uwagę, czy certyfikat SSL zapewnia nam ochronę również subdomen, poza naszą standardową domeną- jak robi to większość certyfikatów. Warto więc wybrać te, które posiadają dopisek Wildcard, co pomoże nam również zabezpieczyć naszą subdomenę. Jeśli jednak, posiadamy kilka subdomen i zależy nam na zabezpieczeniu każdej z nich, warto postawić na certyfikaty SSL typu Multi Domain. Dzięki temu oprócz naszej głównej domeny, subdomeny będą odpowiednio chronione.

Sprawdź również

5 elementów w sklepie internetowym, które sprawią – że Twój klient zostanie z Tobą na dłużej.

Posiadasz sklep internetowy ale obserwujesz spadki sprzedażowe? A może poziom zakupów cię …