Home Biznes Logo firmowe jako skuteczne narzędzie marketingowe dla każdego przedsiębiorstwa
Biznes - 30 listopada 2021

Logo firmowe jako skuteczne narzędzie marketingowe dla każdego przedsiębiorstwa

Logo firmowe to z reguły krótki i prosty symbol lub napis. Jego stworzenie może wydawać się zatem bardzo łatwe. Jest to jednak zgubne, ponieważ właśnie ta zwięzła i ograniczona forma sprawia, że element jest bardzo wymagający, a efekt finalny musi być doskonały. W grę wchodzi bowiem łączenie różnych komunikatów, skojarzeń, wartości oraz szukanie dla nich wspólnego mianownika.

Logo a logotyp – poznaj różnicę

Czym różni się logo od logotypu? Logo to graficzna forma przedstawienia nazwy oraz symbolu organizacji czy firmy. Stosuje się go na reklamach, materiałach drukowanych, pojazdach, budynkach oraz innych przedmiotach powiązanych z identyfikacją wizualną firmy. W jego skład wchodzą sygnet, hasło firmowe oraz logotyp. Sygnet jest graficznym symbolem firmy, logotyp graficznie zapisaną nazwą, a hasło firmowe dodatkowym tekstem najczęściej sugerującym profil firmy lub przekazującym jej wartości. Logotyp wchodzi zatem w skład logo.

Jakie powinno być logo firmy?

Niezależnie od tego, czy wykonanie naszego logo zlecimy grafikowi, czy zajmiemy się tym sami, musimy wiedzieć w czym tkwi jego moc oraz w jaki sposób powinno być zaprojektowane. Musi być ono:

  • Oryginalne

Nasza firma musi wyróżniać się wśród konkurencji. Musimy także uważać, aby nie popełnić plagiatu. Mimo tego, że słysząc słowo fryzjer od razu widzimy w logo grzebień, istnieje wiele możliwości przedstawienia poszczególnych branży. Musimy jedynie postawić na znajomość swoich klientów oraz kreatywność.

  • Znaczące oraz charakterystyczne

Logo musi być kojarzone z profilem naszej formy, jej emocjami oraz wartościami. Tylko w taki sposób bez słów przekażemy potencjalnym klientom, jakie są nasze ambicje oraz do czego dąży nasza firma. Logo nie może być zatem przypadkowym zestawieniem tekstu oraz grafiki.

  • Czytelne

Logo musi mieć stonowane kolory, być zrozumiałe oraz łatwe do zapamiętania. W przeciwnym razie, potencjalni klienci będą mieli problem z odebraniem przekazu, jaki niesie.

  • Użyteczne

Logo musi nam służyć. Wybierając odpowiedni model zastanówmy się zatem gdzie będzie ono umieszczane. W zależności od tego, w jakiej odległości od nas będzie znajdował się potencjalny klient, musimy również dostosować szczegółowość logo.

Dlaczego logo firmowe jest potrzebne?

  • Przyciąga uwagę klientów.
  • Kreuje wizerunek firmy.
  • Jest doskonałym narzędziem marketingowym.
  • Pomaga zdobyć lojalność, zaangażowanie oraz zaufanie klientów.
  • Definiuje to, czy będziemy postrzegani jako amatorzy czy profesjonaliści w swojej branży.

Logo możemy stworzyć sami, przy pomocą gotowych programów internetowych, jak i zlecić to zadanie profesjonalnym grafikom. Jeśli oczekujesz naprawdę wyjątkowego loga, odwiedź stronę https://estima.group/projektowanie/logo/ i powierz to zadanie doświadczonym fachowcom.

Sprawdź również

4 szybkie porady na temat zakupu głośnika Bluetooth

Głośniki Bluetooth, zarówno w wariancie głośników przenośnych, jak i tych służących wzmocn…