Home Biznes Marketing internetowy – na jakie działania postawić?
Biznes - 17 listopada 2019

Marketing internetowy – na jakie działania postawić?

Marketing internetowy może dziś znaleźć swoje zastosowanie w niemal każdej branży. Możliwości działań z zakresu promowania się w sieci jest całe mnóstwo, dlatego niekiedy ciężkie okazuje się wybranie tych, które będą dla naszej firmy najefektywniejsze i przyniosą najwyższy wzrost z inwestycji. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, dlaczego dobrze jest skupić się na dwóch: pozycjonowaniu i Google Ads.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy jest to taka forma marketingu, która – jako medium do przesyłania komunikatów marketingowych i pozyskiwania klientów – używa internetu i stron www. Wszystko rozpoczęło się w latach 90. XX wieku, od e-mailingu, czyli wysyłania informacji marketingowych za pomocą poczty elektronicznej. Od tamtego czasu marketing internetowy znacznie rozszerzył zakres swoich działań i tak oto – poza e-mail marketingiem – do promowania się w sieci, zaczęto stosować m.in.:

  • marketing afiliacyjny,
  • marketing partnerski,
  • video marketing,
  • PPC (Pay Per Click),
  • content marketing,
  • influencer marketing,
  • social media marketing

oraz pozycjonowanie i Google Ads (Google AdWords) – nie bez powodu uznawane za jedne z najskuteczniejszych działań w sieci, jeśli chodzi o promowanie firm, marek, produktów i usług.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest procesem, na który składa się szereg działań technicznych i marketingowych, których podstawowym celem jest zwiększenie organicznej widoczności witryny internetowej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonować można strony www oraz sklepy internetowe. W przypadku tych drugich, proces pozycjonowania jest o wiele bardziej zaawansowany, ponieważ budowa sklepów online jest bardziej skomplikowana niż budowa stron internetowych.

Pozycjonowanie możemy podzielić na:

  • pozycjonowanie lokalne – działa w oparciu o specjalny mechanizm Google, który pozwala sugerować internautom wpisującym zapytania do wyszukiwarki miejsca czy usługi znajdujące się w najbliższej okolicy i najbardziej polecane przez innych. To świetne rozwiązanie dla lokalnych firm oraz biznesów, które mają swoje oddziały w różnych miejscowościach;
  • pozycjonowanie szerokie – inaczej pozycjonowanie long tail (długi ogon). Działa ono na podstawie wielu fraz kluczowych jednocześnie, a cała strategia pozycjonowania na długi ogon zakłada, że internauta będzie poszukiwał w wyszukiwarce konkretnej rzeczy, np. konkretnego modelu produktu. Pozycjonowanie szerokie jest bardzo konkurencyjne pod kątem kosztów i często prowadzi do szybszych konwersji.

Pozycjonowanie – choć jest procesem dość czasochłonnym – pozwala czerpać długofalowe zyski przez wiele lat, zarówno jeśli chodzi o widoczność strony w sieci, jak i przychody ze sprzedaży. Pojawianie się witryny na wysokich pozycjach na kluczowe frazy w wynikach organicznych, wzbudza duże zaufanie internautów do firmy czy marki.

Google Ads

Google Ads, znane wcześniej jako Google AdWords, jest systemem reklamowym Google, który pozwala wyświetlać linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania w Google, a także wyświetlać kreacje reklamowe na stronach współpracujących z Google w ramach programu Google AdSense.

W Google Ads mamy odpłatnie dostępne:

  • kampanie w wyszukiwarkach – polegają na wyświetlaniu linków sposorowanych w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe;
  • kampanie w sieci reklamowej – polegają na wyświetlaniu reklam displayowych na stronach i w aplikacjach mobilnych, będących partnerem AdSense, reklam wideo na YouTube oraz reklam w Gmailu;
  • remarketing – polega na nawiązaniu kontaktu z osobami, które już weszły w interakcję z daną stroną internetową czy aplikacją mobilną, poprzez wyświetlanie im reklam w wyszukiwarce Google i witrynach partnerskich;
  • Zakupy Google – polega na wyświetlaniu reklam produktowych w porównywarce Google Zakupy, dostępną w jednej z zakładek wyszukiwarki Google.

Korzystanie z Google Ads przynosi bardzo szybkie efekty, a koszt pozyskania klienta nie jest zwykle wysoki. Budżet, jaki przeznaczymy na kampanie zależy tylko od nas. Mamy dostęp do szerokich danych analitycznych na temat zachowań potencjalnych klientów.

Marketing internetowy – zająć się nim samemu, czy zlecić?

Najlepiej, gdy pozycjonowanie i Google Ads idą ze sobą w parze, tworząc spójną kampanię i wzajemnie się uzupełniając. By tego typu działania mogły być skuteczne, należy je odpowiednio zaplanować i zaprojektować strategię działania. Jeśli nie jesteśmy związani zawodowo z branżą marketingową, warto jest oddać je w ręce specjalistów. Ponieważ elementów składających się na efektywne pozycjonowanie i Google Ads jest sporo, dobrze jest nawiązać współpracę nie z jednym freelancerem – który prawdopodobnie nie będzie w stanie poświęcić wystarczającej ilości czasu na każdą czynność – ale grupie profesjonalistów. Świetnym wyborem będzie agencja marketingu internetowego Widoczni, mogąca pochwalić się nie tylko wieloletnim doświadczeniem, ale również wieloma kampaniami zakończonymi sukcesem, dla klientów z wielu branż.

Materiał partnera

Sprawdź również

Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?

Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…