Home E-commerce Na co zwracać uwagę wybierając domenę pod sklep internetowy?
E-commerce - 1 kwietnia 2021

Na co zwracać uwagę wybierając domenę pod sklep internetowy?

Każdy e-przedsiębiorca, który chce założyć sklep internetowy dla swojej firmy powinien posiadać odpowiednią dla swojego profilu działalności domenę internetową. Jest to absolutne minimum przy prowadzeniu e-sklepu, ponieważ klienci powinni bezpośrednio trafiać właśnie do niego.

Historia domeny

Podstawową kwestią, aby do tego doszło jest sprawdzenie adresu strony i jej historii (jeśli takową posiada) pod adresem: https://web.archive.org/. Upewnimy się dzięki temu, że w przeszłości pod tym adresem nie widniała żadna strona łamiąca polskie prawo.

Nazwa pasująca do działalności

Natomiast najważniejszą kwestią w tym zakresie jest wybranie domeny, która pasuje do działalności. Musi to być nazwa, która jest spójna z misją i wizją przedsiębiorstwa oraz będzie pełnić funkcje reprezentatywną w internecie. Biorąc pod uwagę szerokie możliwości, jakie daje wybranie domeny należy zwrócić uwagę, aby wiązała się ona przede wszystkim z branżą, którą firma reprezentuje. Może również to być nazwa samej firmy, co jest doskonałym zabiegiem marketingowym oraz wizerunkowym.

Łatwa do zapamiętania nazwa

Dobrze jest przy tym pamiętać, że im krótsza nazwa tym lepiej, ponieważ wtedy łatwiej ją zapamiętać dla klientów, a to na pewno przeniesie się też pozytywnie na rozpoznawalność w sieci. Tym samym nie powinna ona raczej zawierać polskich znaków ani cyfr.

Czy domena jest wolna?

Ostatnim krokiem na tym etapie jest sprawdzenie, czy wybrana przez nas domena jest przede wszystkim wolna. To znaczy czy jest dostępna do wykupienia i obsługi.

Profil linkowy domeny

Równie istotne w tej kwestii jest utworzenie odpowiednio dobrego profilu linkowego, czyli sprawdzenie linków, które prowadzą do strony sklepu internetowego, ich ilość oraz jakość. Można tego dokonać jeszcze przed rejestracją domeny poprzez narzędzia takie jak: Ahrefs lub Majestic. To ważny krok, który po jej zakupie, w przyszłości może pomóc w rozpoczęciu działań buildingowych, poprzez np. zakup dodatkowych wartościowych dla wyszukiwarek -linków. Skuteczne usługi linkowania znajdują się na stronie: https://seochess.pl/sklep-seo/.

Rozszerzenie: .pl, com, eu, a może regionalne?

Jednak zanim przejdziemy do obmyślania dalszych działań typowych dla SEO, warto pomyśleć nad rozszerzeniem domeny. Jest to ściśle powiązane z zakresem działalności sklepu internetowego i ich odbiorców. Przy działalności prowadzonej tylko regionalnie, są to np. poznan.pl lub gdansk.pl; dla sklepów działających na kraj, stosujemy rozszerzenie: .pl; z kolei dla firmy globalnej stosujemy rozszerzenie: .com lub .net.

Wybierając nazwę domeny dla sklepu internetowego trzeba pamiętać też o tym, by była ona tożsama z zawartością sklepu, do którego prowadzi. Ważne jest też to, by była dopasowana do profilu klienta, który ją odwiedza i spełniała jego oczekiwania: była jasna, nieskomplikowana, łatwa do zapamiętania na przyszłość. Ale nad wyraz ważne jest, by zachęcała do jej odwiedzenia i pozostania na stronie na dłużej, co może przyczynić się przecież do podniesienia sprzedaży dla firmy. By wybrać atrakcyjną domenę pod sklep internetowy trzeba pamiętać o tym, aby była ona popularna i wiązała się ściśle z budowaniem marki tej firmy w internecie, była przyjazna dla użytkowników i wyróżniała się na tle konkurencji. To wszystko powinno przyczynić się w przyszłości na efektywniejsze działania SEO, mi.in. Link building.

Ten artykuł powstał we współpracy z Seochess.pl.

Sprawdź również

Systemy CRM – dlaczego warto i jakie mają zalety?

Przedsiębiorstwa, w których duży nacisk kładzie się na relacje z klientami dużą wagę przyk…