Home WEB i technologie Jak wyłączyć pocztę głosową?
WEB i technologie - 13 września 2022

Jak wyłączyć pocztę głosową?

Dezaktywacja poczty głosowej

Poczta głosowa to funkcjonalność w telefonach użytkowników, która swoje najlepsze czasy na już za sobą. A nawet przed laty nie była używana powszechnie. Obecnie największe zainteresowanie budzi fakt, w jaki sposób dezaktywacja poczty głosowej, czyli to można ją wyłączyć lub zablokować w swoim smartfonie.

Poczta głosowa – do czego się przydaje?

Oryginalnie poczta głosowa była tworzona jako przydatne narzędzie, z którego często korzystali biznesmeni. Ale były to czasy, gdy telefony nie były jeszcze tak technologicznie posunięte do przodu, a każda sekunda połączenia oraz każdy sms dość słono kosztowały. Wtedy poczta głosowa zapisywała wiadomość do odbiorcy, w wypadku, gdy ten zwyczajnie nie mógł odebrać telefonu. Powodów automatycznego przełączenia mogło być kilka. Przykładowo fakt, że odbiorca już z kimś rozmawiał, nie miał zasięgu lub miał wyłączony telefon, a także w przypadku, gdy odrzucił przychodzące połączenie. 

Obecnie wszelkie połączenia (odebrane i nieodebrane, przychodzące w trakcie innych rozmów telefonicznych czy w czasie znajdowania się na obszarze, na którym nie ma zasięgu sieci telekomunikacyjnych) można sprawdzić w rejestrze połączeń większości smartfonów, a bywa, że operator dodatkowo powiadamia o tym specjalnym sms-em.

To też nic dziwnego, że poczta głosowa nie jest już narzędziem codziennego użytku dla większości użytkowników telefonów. Do tego jest płatna w roamingu i bywa, że jest podstawą do oszustw internetowych. Dlatego warto wiedzieć, jak wyłączyć pocztę głosową. A to wygląda inaczej u każdego z operatorów sieci komórkowych.

Jak wyłączyć pocztę głosową t-mobile?

Jak wyłączyć pocztę głosową w t-mobile? Według informacji dostępnych na stronie tego operatora, klienci sieci T-Mobile, mają automatycznie wyłączoną skrzynkę, po tym gdy operator stwierdzi, że przez dłużej niż 30 dni funkcja poczty głosowej nie została wykorzystana.

Aby samodzielnie wyłączyć pocztę głosową należy:

  1. wpisz tak zwany ekspresowy kod: #002#
  2. zatwierdź klawiszem, służącym do rozpoczynania połączenia.

W ten sposób zawiesisz działanie poczty głosowej pod warunkiem, że nie jesteś wśród osób, które mają włączone “Domyślne przekierowania na pocztę głosową”, wówczas, aby pocztę dezaktywować należy skontaktować się bezpośrednio z Biurem Obsługi lub zalogować się na swoje konto Internetowego Systemu Obsługi.

Dezaktywacja poczty głosowej w sieci Orange

Najłatwiej będzie spróbować wyłączyć działanie tej usługi przez dedykowaną klientom tej sieci aplikację – Mój Orange. Jak skutecznie przeprowadzić ten proces?

  1. Zaloguj się na swoje konto Mój Orange.
  2. Kliknij w przycisk “Umowy i urządzenia”.
  3. Przewiń i znajdź sekcję podpisaną: “Zarządzaj usługami i pakietami”.
  4. Przejdź do “Ustawień”
  5. Odnajdź usługę “Poczta Głosowa” 
  6. Jeżeli znajduje się przy niej niebieska ikonka – kliknij przycisk “Zarządzaj”
  7. Zmień status na “Wyłączony”.

Prawie niemal tak samo łatwo można ten efekt osiągnąć przez:

  1. wysłanie sms-a o treści REZ pod numer 501 
  2. połączenie się z numerem infoliniii *100.

Play wyłączenie poczty głosowej

Play udostępnił kilka sposób na dezaktywację poczty głosowej. Do wyboru jest:

  1. użycie kodu 111*44*2# (Poczta Głosowa w wersji Lite),
  2. użycie kodu 111*56*2# (Poczta Głosowa w wersji Standard),
  3. skorzystanie z aplikacji Play24,
  4. kontakt z Biurem Obsługi Klienta,
  5. udanie się osobiście do salonu.

Dezaktywacja usługi poczty głosowej w sieci Plus

Jak wyłączyć pocztę głosową, będąc abonentem sieci komórkowej Plus:

  1. wyślij sms o treści DEAKT PS, pod numer 2601 (jeżeli płacisz abonament)
  2. wpisz kod *122*00# (jeżeli masz telefon na kartę)

To opcje dla użytkowników standardowej wersji poczty głosowej. Co z użytkownikami Poczty Głosowej Premium.

  1. osoby z umową postępują tak, jak w przypadku standardowej poczty głosowej
  2. klienci na kartę mogą wyłączyć pocztę kodem: *122*00*01#.

Można też skonsultować się z Działem Obsługi Klienta lub udać się do salonu i skorzystać z pomocy obecnych na miejscu konsultantów.  Jeżeli nie wiesz, czy udało ci się wyłączyć niechcianą usługę poczty głosowej, możesz sprawdzić ten fakt, wpisując kod: *122#.

Sprawdź również

Subskrypcja – co to jest i jak działa?

Subskrypcje stały się dziś powszechne, oferując klientom dostęp do różnorodnych usług i pr…