Home Analityka Różnica między wejściem, sesją i odsłoną
Analityka - Google - 31 grudnia 2015

Różnica między wejściem, sesją i odsłoną

Sesja, odsłona, wejście, użytkownik w Google Analytics

Czym się różni sesja o odsłony w UU w GA? Najpopularniejszym narzędziem do śledzenia statystyk odwiedzin strony www jest wciąż Google Analytics (popularne GA).

Często jednak początkujący użytkownicy nie mogą wyjść ze zdziwienia widząc duże różnice między liczbami przedstawianymi w raportach GA i konkurencyjnych „liczników”. W dużej mierze odpowiada za to fakt braku znajomości różnicy między wejściem, sesją a odsłoną w rozumieniu narzędzia do analizy danych Google.

Co oznacza „Wejście” w Google Analytics?

Termin „wejście” odnosi się do każdej PIERWSZEJ wizyty na danej stronie. Jeśli więc internauta z dowolnego źródła (wyszukiwarka, link bezpośredni z innej strony czy wpisanie adresu URL w przeglądarce) wejdzie na adres przykładowa-strona.pl/przyklad podstrona ta w raportach GA otrzyma jedno wejście. Jeśli zaś USER będący na tej podstronie przejdzie dalej do strony przykładowa-strona.pl/drugi-przyklad podstrona ta nie zaliczy ŻADNEGO wejścia. Liczy się więc, jak wspomniano, każda pierwsza wizyta.

„Odsłona” w Google Analytics

O ile strona przykładowa-strona.pl/drugi-przyklad nie otrzyma w raporcie żadnego wejścia o tyle zostanie zaliczona jej jedna odsłona. Termin ten odnosi się bowiem do każdego pojedynczego uruchomienia przez użytkownika danej podstrony. Jeśli będąc cały czas pod tym samym adresem URL postanowimy odświeżyć witrynę zliczone to będzie jako kolejna odsłona.

GA sesje odsłony
Warto znać podstawowe definicje w Google Analytics

„Sesje” w analityce Google

Posłużmy się ponownie przykładem z sytuacji, w której internauta będąc na stronie przykładowa-strona.pl/przyklad przenosi się do strony przykładowa-strona.pl/drugi-przyklad. Jak już stwierdziliśmy, obydwie z nich otrzymają po jednej odsłonie, tylko pierwsza zaś zyska wejście. Pierwsza z nich w raporcie uzyska ponadto SESJĘ. Oznacza to, że na danej podstronie zarejestrowane zostało jakieś zdarzenie. Zdarzeniem może być właśnie wybranie innej podstrony spośród linków wewnętrznych znajdujących się na bieżącej podstronie. Po wywołaniu przez USERA takiego zdarzenia GA zliczy to jako jedną pełną SESJĘ. Gdyby po przejściu na przykładowa-strona.pl/drugi-przykład użytkownik zdecydował się pójść jeszcze dalej, na kolejną podstronę, to przykładowa-strona.pl/drugi-przyklad również zaliczyła by jedną sesję, jedną odsłonę lecz żadnych wejść.

Zobacz też:

4 Comments

Sprawdź również

Google Ads – jak to działa?

Rok 1994 był przełomowy. Powstała wtedy najbardziej popularna wyszukiwarka internetowa na …