Home Biznes Życie strony internetowej – od „narodzin” do „dojrzałości”
Biznes - 29 grudnia 2021

Życie strony internetowej – od „narodzin” do „dojrzałości”

Wpisanie w wyszukiwarce Google jakichkolwiek słów kluczowych prowadzi do uzyskania wielu wyników, z których na początku listy pokażą się najlepiej wypozycjonowane strony internetowe. Zanim poszczególne witryny pojawią się na szczycie tej listy, przechodzą przez ręce wielu specjalistów od tworzenia i pozycjonowania stron www. Sprawdź, jak rodzi się i powstaje projekt, który pokochają wyszukiwarki internetowe.

Profesjonalne tworzenie sklepów internetowych, firmowych witryn, serwisów informacyjnych czy blogów osobistych to domena agencji interaktywnych. Projektują one od podstaw strony www, wprowadzają te projekty w życie i zajmują się ich pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie stron internetowych już na etapie ich projektowania

Skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google nie jest dziełem przypadku, ale wypadkową dobrze przemyślanych działań, rozpoczynających się już na etapie projektowania strony. Obecnie algorytmy Google są ustawione tak, że w ocenie danej witryny biorą pod uwagę już nie tylko słowa kluczowe, ale również content i przydatność dla użytkowników zawartych treści. Nie bez znaczenia pozostaje więc układ strony, jej grafika, przejrzystość, teksty, zdjęcia czy inne materiały, które wypełniają stronę. Te ostatnie są ważne również z punktu widzenia użytkownika.

Tworzenie stron internetowych wymaga więc szerokiej, strukturalnej wiedzy o działaniu mechanizmów wyszukiwarki Google oraz o współczesnych trendach w świecie projektowania stron. Witryna musi mieć odpowiedni styl i charakter, adekwatny do branży, w której działa dana firma. Każdy szczegół powinien być przemyślany i zaprojektowany tak, aby współgrał z innymi. Odpowiednia optymalizacja strony już na etapie jej projektowania skutkuje większymi możliwościami pozycjonowania, szybszym osiągnięciem efektów, a więc i zwiększeniem prawdopodobieństwa przyciągnięcia potencjalnych klientów.

Kiedy teoria przeradza się w praktykę

Zanim strona ruszy na podbój wyszukiwarek internetowych, musi zostać powołana do życia przez grono specjalistów. Nie jest ono małe, ponieważ obejmuje zarówno osoby, które kontaktują się z klientami i wsłuchują się w ich potrzeby, jaki i team leaderów, czuwających nad przebiegiem prac, web deweloperów dbających o kod źródłowy strony i system zarządzania treścią (CMS), grafików, opracowujących projekt od strony wizualnej, oraz copywriterów, zajmujących się contentem. Aby praca poszczególnych specjalistów była efektywna i zgodna z przyjętymi zasadami, wykorzystują oni liczne narzędzia dla webmasterów, np. Google Search Console, ułatwiające monitorowanie kondycji strony internetowej.

Tworzenie sklepów internetowych

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google

Kiedy zakończy się etap web design, a stworzona na jego podstawie witryna jest już kompletna, można przejść do pozycjonowania strony. Skuteczne pozycjonowanie stron www to skomplikowany proces, w którym wykorzystuje się wiele różnych metod, zmierzających do podniesienia widoczności strony dla Google i doprowadzenia do tego, aby pojawiała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Algorytmy Google biorą pod uwagę wiele szczegółów, w tym układ poszczególnych treści i szybkość ładowania strony, dlatego tak ważne jest zadbanie o te elementy już na etapie projektowania i kodowania witryny. Skuteczne pozycjonowanie strony to proces ciągły, który trwa wiele miesięcy i wymaga stałego monitorowania efektów. Jest to bardzo czasochłonne i wymaga szerokiej wiedzy specjalistycznej, dlatego wielu przedsiębiorców powierza to zadanie specjalistom z agencji interaktywnej.

Choć dobrze przeprowadzone pozycjonowanie strony internetowej to znakomita promocja w organicznych wynikach wyszukiwania, warto pokusić się również o zwiększenie widoczności strony w mediach społecznościowych oraz o generowanie tzw. linków sponsorowanych związanych z reklamą Google Ads. Efekty pozycjonowania może uzupełnić również link building, a więc linki sponsorowane zamieszczane w artykułach na poczytnych stronach internetowych. Linki te powinny prowadzić bezpośrednio do reklamowanej witryny, co podnosi prawdopodobieństwo zwiększenia ruchu na stronie internetowej.

Pozycjonowanie strony na wiele miesięcy po jej uruchomieniu w internecie

O skuteczność pozycjonowania stron należy ciągle dbać, ponieważ wszelkie zaniedbania w tym kontekście mogą spowodować obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Wielu właścicieli nie ma czasu, aby zajmować się tym samodzielnie, dlatego wybierają kompleksowe usługi agencji interaktywnej Web Development, która swoim klientom oferuje 12-miesięczną obsługę gwarancyjną stron i sklepów internetowych. Każdy właściciel nowo powstałej strony może skorzystać z profesjonalnego wsparcia w zakresie problemów technicznych, poprawnego działania systemu CMS oraz udzielenia wskazówek dotyczących efektywnego wykorzystania potencjału strony.

Sprawdź również

Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?

Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…