Home Biznes Życie strony internetowej – od „narodzin” do „dojrzałości”
Biznes - 29 grudnia 2021

Życie strony internetowej – od „narodzin” do „dojrzałości”

Wpisanie w wyszukiwarce Google jakichkolwiek słów kluczowych prowadzi do uzyskania wielu wyników, z których na początku listy pokażą się najlepiej wypozycjonowane strony internetowe. Zanim poszczególne witryny pojawią się na szczycie tej listy, przechodzą przez ręce wielu specjalistów od tworzenia i pozycjonowania stron www. Sprawdź, jak rodzi się i powstaje projekt, który pokochają wyszukiwarki internetowe.

Profesjonalne tworzenie sklepów internetowych, firmowych witryn, serwisów informacyjnych czy blogów osobistych to domena agencji interaktywnych. Projektują one od podstaw strony www, wprowadzają te projekty w życie i zajmują się ich pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie stron internetowych już na etapie ich projektowania

Skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google nie jest dziełem przypadku, ale wypadkową dobrze przemyślanych działań, rozpoczynających się już na etapie projektowania strony. Obecnie algorytmy Google są ustawione tak, że w ocenie danej witryny biorą pod uwagę już nie tylko słowa kluczowe, ale również content i przydatność dla użytkowników zawartych treści. Nie bez znaczenia pozostaje więc układ strony, jej grafika, przejrzystość, teksty, zdjęcia czy inne materiały, które wypełniają stronę. Te ostatnie są ważne również z punktu widzenia użytkownika.

Tworzenie stron internetowych wymaga więc szerokiej, strukturalnej wiedzy o działaniu mechanizmów wyszukiwarki Google oraz o współczesnych trendach w świecie projektowania stron. Witryna musi mieć odpowiedni styl i charakter, adekwatny do branży, w której działa dana firma. Każdy szczegół powinien być przemyślany i zaprojektowany tak, aby współgrał z innymi. Odpowiednia optymalizacja strony już na etapie jej projektowania skutkuje większymi możliwościami pozycjonowania, szybszym osiągnięciem efektów, a więc i zwiększeniem prawdopodobieństwa przyciągnięcia potencjalnych klientów.

Kiedy teoria przeradza się w praktykę

Zanim strona ruszy na podbój wyszukiwarek internetowych, musi zostać powołana do życia przez grono specjalistów. Nie jest ono małe, ponieważ obejmuje zarówno osoby, które kontaktują się z klientami i wsłuchują się w ich potrzeby, jaki i team leaderów, czuwających nad przebiegiem prac, web deweloperów dbających o kod źródłowy strony i system zarządzania treścią (CMS), grafików, opracowujących projekt od strony wizualnej, oraz copywriterów, zajmujących się contentem. Aby praca poszczególnych specjalistów była efektywna i zgodna z przyjętymi zasadami, wykorzystują oni liczne narzędzia dla webmasterów, np. Google Search Console, ułatwiające monitorowanie kondycji strony internetowej.

Tworzenie sklepów internetowych

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google

Kiedy zakończy się etap web design, a stworzona na jego podstawie witryna jest już kompletna, można przejść do pozycjonowania strony. Skuteczne pozycjonowanie stron www to skomplikowany proces, w którym wykorzystuje się wiele różnych metod, zmierzających do podniesienia widoczności strony dla Google i doprowadzenia do tego, aby pojawiała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Algorytmy Google biorą pod uwagę wiele szczegółów, w tym układ poszczególnych treści i szybkość ładowania strony, dlatego tak ważne jest zadbanie o te elementy już na etapie projektowania i kodowania witryny. Skuteczne pozycjonowanie strony to proces ciągły, który trwa wiele miesięcy i wymaga stałego monitorowania efektów. Jest to bardzo czasochłonne i wymaga szerokiej wiedzy specjalistycznej, dlatego wielu przedsiębiorców powierza to zadanie specjalistom z agencji interaktywnej.

Choć dobrze przeprowadzone pozycjonowanie strony internetowej to znakomita promocja w organicznych wynikach wyszukiwania, warto pokusić się również o zwiększenie widoczności strony w mediach społecznościowych oraz o generowanie tzw. linków sponsorowanych związanych z reklamą Google Ads. Efekty pozycjonowania może uzupełnić również link building, a więc linki sponsorowane zamieszczane w artykułach na poczytnych stronach internetowych. Linki te powinny prowadzić bezpośrednio do reklamowanej witryny, co podnosi prawdopodobieństwo zwiększenia ruchu na stronie internetowej.

Pozycjonowanie strony na wiele miesięcy po jej uruchomieniu w internecie

O skuteczność pozycjonowania stron należy ciągle dbać, ponieważ wszelkie zaniedbania w tym kontekście mogą spowodować obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Wielu właścicieli nie ma czasu, aby zajmować się tym samodzielnie, dlatego wybierają kompleksowe usługi agencji interaktywnej Web Development, która swoim klientom oferuje 12-miesięczną obsługę gwarancyjną stron i sklepów internetowych. Każdy właściciel nowo powstałej strony może skorzystać z profesjonalnego wsparcia w zakresie problemów technicznych, poprawnego działania systemu CMS oraz udzielenia wskazówek dotyczących efektywnego wykorzystania potencjału strony.

Sprawdź również

Jak zorganizować konferencję w Krakowie?

Niezależnie czy jest to międzynarodowe forum, czy kameralne spotkanie branżowe, Kraków z j…