3 sposoby na wykorzystanie hasztagów w kampanii marketingowej
Trudno wyobrazić sobie komunikację w mediach społecznościowych bez znaczka # – małe zmiany w kampanii marketingowej mogą bowiem wywołać duże efekty. Jak korzystać z hasztagów, żeby były kojarzone bezpośrednio z marką? Sprawdź 3 sposoby i zbuduj świadomość danego brandu na rynku!
Spis treści:
Hasztag, czyli sposób na segregację treści
Symbol hash (#) zdominował współczesne media społecznościowe. Nie bez powodu jest o nim głośno – służy do segregowania i porządkowania zamieszczanych przez użytkowników treści i tworzenia kanałów rozmów na dany temat i najchętniej jest wykorzystywany przez osoby młode, w tym także influencerów i blogerów. Popularność rozpoznawalnej kratki (#) zyskała także zainteresowanie firm, które prowadzą działania marketingowe w sieci. Hasztag, czyli fraza bądź słowo kluczowe pozwala bowiem oznaczyć treści publikowane w mediach społecznościowych i zwiększyć ich dostępność dla użytkowników.
Potencjał kratki, czyli hasztag w kampanii marketingowej
Obecnie hasztag jest powszechnie wykorzystywany w marketingu – po to, żeby zakwalifikować publikowany post do konkretnego tematu, najlepiej, cieszącego się największą popularnością. Takie zachowanie marki wyraźnie zwiększa skuteczność real-marketingu i jest powszechną praktyką w influencer marketingu. Jak wykorzystać potencjał hasztagów w kampanii marketingowej? Sprawdź popularne i skuteczne wskazówki i sposoby!
1. Hasztag jako symbol danego tematu
Różnorodność hasztagów umożliwia precyzyjne dopasowanie frazy bądź słowa kluczowego do tematyki publikowanego postu. Popularne hasztagi ułatwiają segregację i porządkowanie treści w social mediach i zwiększają widoczność konta:
– hasztagi tematyczne (#handmade, #fashion, #moto) dotyczą branży i zakresu Twojej działalności i pozwalają dotrzeć do użytkowników, którzy podzielają Twoje zainteresowania (obserwują konkretny, popularny hasztag);
- Jakie są wyszukiwarki Internetowe?
- Gdzie znajdziemy FV na Facebooku?
- Employer branding – jak zrobić to dobrze?
– hasztagi lokalizacji powinny być wykorzystywane przez firmy, które świadczą usługi na konkretnym obszarze. Wówczas popularna kratka (#) zwiększy rozpoznawalność prowadzonej przez Ciebie działalności wśród lokalnej społeczności;
– hasztagi brandowe (nazwa firmy, slogan, hasło reklamowe), czyli najczęściej hasztagi własne, są sposobem na budowanie wizerunku firmy. Promowany w ten sposób brand jest postrzegany jako nowoczesny i mogący pochwalić się ogromnymi zasięgami marketingowymi.
2. Hasztag w social mediach
Dzisiaj hasztagi to nieodłączny element serwisów społecznościowych, pojawiają się bowiem na Instagramie, Facebooku i Tik Toku. Prowadzenie social mediów bez # jest niemożliwe – podobnie jak kampanii marketingowej za ich pośrednictwem. Jak korzystać z hasztagów w tej specyficznej przestrzeni?
– używaj wyłącznie tych oznaczeń, które mogą być utożsamiane z Twoją marką i branżą;
– sprawdź, czy hasztag, którego chcesz użyć, nie został zbanowany;
– korzystaj z hasztagów w języku polskim i języku angielskim;
– na bieżąco śledź hasztagi, jakie obserwują osoby należące do Twojej grupy docelowej;
– zachęcaj innych użytkowników do oznaczania treści, które publikują, Twoim hasztagiem;
– nie wykorzystuj każdorazowo tego samego zestawu hasztagów.
3. Unikatowy hasztag w kampanii marketingowej
Symbol hasz ma ogromny potencjał i można go wykorzystać na wiele kreatywnych sposobów, również w kampanii marketingowej. Jednym z nich jest stworzenie własnego, unikatowego hasztagu – takiego, który angażuje do wspólnej zabawy, w tym także – akcji edukacyjnych.
Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?
Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…