Home WEB i technologie Jak zrobić bibliografię z przypisów dolnych?
WEB i technologie - 19 października 2022

Jak zrobić bibliografię z przypisów dolnych?

Bibliografia w Wordzie

Czym są przypisy w dokumencie Word?

Przypisy dolne w Microsoft Word służą do tego, aby wskazać skąd pochodzą informacje zawarte w dokumencie. To szczególnie przydatne w trakcie pisania pracy dyplomowej, gdzie trzeba odwołać się do różnorakich źródeł, dlatego nieodzowne jest odwołanie się poprzez przypisy. To pozwala naszej pracy nadać bardziej profesjonalny charakter w jej wersji cyfrowej, co ostatecznie przełoży się na zaliczenie egzaminu dyplomowego na finalnie lepszą końcową ocenę.

Jak zrobić przypis dolny?

Zrobienie przypisu dolnego jest naprawdę bardzo proste, wystarczy otworzyć dokument Microsoft Word, a następnie wybrać z górnego paska menu Odwołania, a następnie wybrać opcję Wstaw Przypis Dolny. Następnie ekran Worda przekieruje nas na sam dół strony, w którym będziemy mogli wpisać dowolny tekst.

Jak zrobić bibliografię oraz bibliografię z przypisów dolnych??

Istnieje również możliwość stworzenia bibliografii przy pomocy przypisów dolnych. Na pytanie jak zrobić bibliografię z przypisów dolnych? jest bardzo prosta odpowiedź.

Na samym początku należy wejść do górnego paska menu Odwołania, a następnie wybrać opcję Wstaw Cytat. Wtedy to przed nami ukażę się pasek w kształcie prostokąta, w którym w kolejnych polach będziemy musieli wpisać nazwisko i imię autora (na przykład Kowalski, Jan), a następnie Tytuł, Rok, Miasto oraz Wydawcę. Po wpisaniu tych wszystkich informacji należy wcisnąć Enter lub kliknąć OK.  Jeśli wszystko zostało wykonane poprawnie przed nami w naszym edytorze tekstu ukaże się lista pozycji w porządku alfabetycznym według nazwisk autorów. Następnie w tym samym pasku menu należy wybrać Bibliografia i wybrać pierwszą opcję z rozwijanego menu. Aby wykonać bibliografię z przypisów dolnych, należy skopiować tekst z przypisu dolnego i wstawić to w odpowiednie pole na pasku.

Jak edytować bibliografię?

Aby edytować bibliografię należy wejść w utworzoną bibliografię i ręcznie dokonać zmian. Można również ręcznie dodać nowego autora wybierając Odwołania-> Wstaw Cytat-> Dodaj Nowe Źródło i ponownie wykonać te same czynności: wpisać nazwisko i imię autora ( na przykład Kowalski, Jan), a następnie TytułRokMiasto oraz Wydawcę. Po wpisaniu tych wszystkich informacji należy wcisnąć Enter lub kliknąć OK.  Jeśli wszystko zostało wykonane poprawnie przed nami w naszym edytorze tekstu ukaże się lista pozycji w porządku alfabetycznym według nazwisk autorów.które zostały podane wcześniej. Ostatecznie należy również kliknąć pole  Aktualizuj cytaty i bibliografię. 

Jak przenieść przypisy dolne do bibliografii?

Przypisy dolne w bibliografii zostają automatycznie poprzez numer przypisu, który został umieszczony nad tekstem na samym jego zakończeniu. W dowolnym momencie możemy wybrać opcję Pokaż przypisy i tym sposobem piszący ma kontrolę nad tym co piszę i bardzo łatwo może przejść równie do przypisów dolnych lub końcowych.

Czy da się zrobić automatycznie bibliografię?

Jak wiadomo w życiu nie ma rzeczy niemożliwych, a edytor Microsoft Word w bardzo łatwy sposób umożliwia również stworzenie automatycznej bibliografii. Jest to sytuacja bardzo podobna jak przy tworzeniu spisu treści. Ponownie należy z górnego menu wybrać pasek Odwołania, a następnie Spis Treści i wybrać Wykaz Źródeł. Po wybraniu odpowiednich pozycji zatwierdzamy nasz wybór i ostatecznie należy wcisnąć OK. Przed oczami wyskoczy nam bibliografia w formie spisu treści, którą bardzo łatwo można edytować wybierając opcję Aktualizuj spis. Tak prosta funkcja pozwala w jasny i bezproblemy sposób utworzyć bibliografię na dwa sposoby, albo w formie spisu treści, albo w formiej standardowej bibliografii, którą poźniej można edytować wedle własnego uznania w dowolnym momencie.

Jak skopiować wszystkie przypisy dolne?

Wszystkie przypisy dolne można skopiować bardzo łatwe przechodząc przez kolejne strony naszego dokumentu. Kopiowanie przypisów dolnych jest absolutnie niezbędne w sytuacji kiedy chcemy znać źródła naszych utworów, tak aby uniknąć później niepotrzebnego zamieszania.

Sprawdź również

Subskrypcja – co to jest i jak działa?

Subskrypcje stały się dziś powszechne, oferując klientom dostęp do różnorodnych usług i pr…