Marketing zintegrowany

Co to jest marketing zintegrowany w sieci?

Marketing zintegrowany w sieci to rodzaj marketingu, w którym postawiony cel realizuje się poprzez szereg działań zaczerpniętych z różnych gałęzi marketingu (stąd w nazwie słowo „zintegrowany”). W skład marketingu zintegrowanego mogą wchodzić elementy marketingu szeptanego, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, content marketingu itd.

Tradycyjne podejście do marketingu nie spełnia oczekiwań współczesnych firm. Całość działań należy rozpatrywać jako zbiór różnych elementów promocji i interakcji z otoczeniem. W tym wypadku otoczenie to szeroki zakres odbiorców, do których zaliczają się obecni klienci, jak również ci potencjalni. Ważną rolę odgrywa tu komunikacja, bo takie relacje tworzą i budują wizerunek firmy i oferowanych marek. Najłatwiej takie zależności dostrzec przy strategiach promocyjnych opartych o technologie internetowe i sieci społecznościowe. Wśród narzędzi stosowanych w marketingu zintegrowanych można wyliczyć cztery podstawowe punkty wpływające na sukces promocyjny firmy. Na stronach firmowych powinny pojawiać się wartościowe i ukierunkowane na konkretnego odbiorcę teksty. Tylko takie publikacje przyciągną uwagę użytkownika i pozwolą zainteresować go na dłużej. Świadczą również o profesjonalizmie firmy.

Oprócz własnej strony internetowej warto wykorzystywać szybsze i bardziej elastyczne narzędzia, jakimi są blogi firmowe. Teksty umieszczone na nich mogą być wzbogacane o kolejne słowa kluczowe, aby ułatwić, wyszukiwanie użytkownikom treści powiązane z działalnością firmową. Łatwa forma prezentacji wpisów ułatwia użytkownikom komunikacje i wyrażenie swoich opinii.

Najnowsze techniki marketingu zintegrowanego i bezpośredni kontakt z klientem

Wśród narzędzi marketingu zintegrowanego na szczególną uwagę zasługują media społecznościowe, SEO, content marketing, marketing natywny. W tym wypadku połączyć możemy różne środki przekazu tak, aby utrwalić relację z obecnymi klientami oraz rozszerzyć obszar promocji informacji o firmie do różnych grup odbiorców. Może przełożyć się to na ilość nowych klientów. Ściśle związanym źródłem przekazywania informacji są również wiadomości mailowe oraz kampanie dostarczania bieżących informacji działaniach firmy.

Marketing zintegrowany jest obecnie używany przez coraz większą liczbę firm. To efektywny i szybki sposób dotarcia do celowej grupy odbiorców. Firmy mogą realizować takie zadania w ramach swojej struktury organizacyjnej lub zlecać wykonanie strategii marketingowej podmiotom zewnętrznym.

Przeczytaj również:

Co to jest afiliacja?

Co to jest PPC?

Sprawdź również

Przykładowy plan marketingowy – co powinien zawierać?

Tworzenie strategii marketingowych może być przytłaczające, zwłaszcza jeśli jesteś początk…