Atrybucja konwersji
Atrybucja i modelowanie atrybucji w marketingu internetowym
Atrybucja i jej modelowanie to słowa, które często pojawiają się we wszelkiego rodzaju poradnikach dotyczących zarządzania budżetami reklam w kampaniach CPC. Co to jest jednak atrybucja i na czym polega jej śledzenie? O tym poniżej.
Atrybucja konwersji – co to jest?
Omówmy sobie to na przykładzie reklamy mobilnej. Atrybucja mobilna polega na dopasowywaniu dwóch punktów danych, takich jak przypisywanie wydatków na reklamę, zaangażowaniu użytkowników lub instalacjom w oparciu o określone zmienne. Uznanie autorstwa pozwala zrozumieć, co dzieje się, gdy użytkownik wchodzi w interakcję z reklamą mobilną. Udana identyfikacja aplikacji mobilnych obejmuje cały lejek konwersji. Identyfikuje i zgłasza, czy użytkownik zareaguje na wyświetlenie reklamy, czy zainstaluje aplikację po obejrzeniu reklamy oraz jak zachowuje się użytkownik po zainstalowaniu aplikacji. Śledzenie aplikacji mobilnych pomaga reklamodawcom i specjalistom ds. marketingu zrozumieć poszczególnych użytkowników, ale może także pomóc marketerom w identyfikowaniu grup reagujących lub nie na kreacje oraz określaniu ich zachowania w aplikacji poprzez śledzenie kluczowych zdarzeń. Zrozumienie kroków, jakie podejmuje klient przed konwersją, może być tak samo cenny dla marketerów, jak sama sprzedaż. Modele atrybucji służą do przypisywania punktów kontaktowych w podróży klienta. Marketerzy stoją przed ciągłym wyzwaniem, jakim jest możliwość połączenia wszystkich różnych punktów styku dostępnych dla ich klientów, aby uzyskać wspaniały widok atrybucji. Wprowadzono ulepszenia, które umożliwiają większą integrację modeli mobilnych, wizyt w sklepach i połączeń telefonicznych.
Zobacz też:
Przykładowy plan marketingowy – co powinien zawierać?
Tworzenie strategii marketingowych może być przytłaczające, zwłaszcza jeśli jesteś początk…